joi, 27 august 2015

Spune-mi in ce limba injuri ca sa spun .. WOW!

Acum vreo 4 ani, cand inca eram incepatoare in ale vietii pe limba franceza si in dulcele targ al St-Denis-ului, la periferia Parisului adica, lucram la Xerox in calitate de consultant SAP FI-CO pe un proiect de migrare de date in SAP. Nu intru in detaliile muncii mele, ca sa nu plictisesc si mai tare.

A fost o experienta deosebita, am avut colegi excelenti (si unii execrabili, dar excelentii au invins si amintirile raman legate de ei). Ca orice proiect, acesta de la Xerox a implicat o gramada de rabdare, logic, avand in vedere ca noi cei putin, IT-isti, trebuia sa "intelegem" si sa ghidam multimea de contabili implicata in proiect. Si, desigur, toata lumea injura la un moment dat. Din diverse motive.

Si, atunci, a cazut, foarte GREA, intrebarea din partea unei colege, economista, frantuzoaica, nascuta la Lyon, scolita probabil la Paris sau la Reims si onor angajata la Xerox St-Denis Cedex - intrebarea, deci: Tu cum injuri, Marcela? Injuri in romaneste? Ca nu te-am auzit!

Pfui..e drept..fiind la inceputul vietii mele in Franta..injuram printre dinti, in gand si in soapta..si aproape intotdeauna in engleza :)))) Si raspunsul pentru buna Marion a fost, desigur: injur in engleza, stiu injura in romaneste(duh!!!) dar se intampla rar sa o fac, si dupa engleza, pot injura in franceza. Punct.

Marion a fost siderata..Huh? Adica, tu romanca injuri in franceza si engleza?? Dap..ma iertati, sa traiti, dar, din moment ce viata mea muncitoreasca din ultimii 10 ani, s-a desfasurat in limbi oficiale altele dect romana, e cumva normal sa injur in alte limbi si nu in romaneste.  Da, e normal. Si cum engleza a fost limba oficiala la munca in  90% din ultimele joburi (inclusiv in Franta) injur foarte bine in engleza..ghiciti care e cel mai folosit cuvant :))

Sigur, Marion vroia doar sa invete sa zica ceva cuvinte in romaneste..si stiti ca de obicei lumea invata cel mai repede sa injure intr-o limba straina :)) Dar, DESOLEE..eu i-am invatat pe francezi sa zica Buna ziua, buna seara multumesc si la revedere:))

In rest i-am invatat sa zica FUCK in engleza nu in frenglish :))

PS: Sngura data cand am injurat pe romaneste a fost acum 3 ani cand un individ m-a atacat pe strada mea si a incercat sa imi fure telefonul mobil, un LG pe atunci, si care a reusit sa imi fure absolut din gresala mp3-ul de atunci. Si dupa ce am tipat cat am putut de gutural.. am tras un p*** matii sa se auda pana la intrarea in comuna vecina :)).

Acum, dupa 4 ani de munca si trai in Franta zic des "Putain merde", spre deliciul colegilor de la Arcelor..dar tot ei, colegii, stiu ca, daca zic "Fuck", atunci am primit, din nou, un raspuns aiurea de la utilizatori, sau ceva e foarte grav prin sistem sau foarte gresit prin cunostintele utilizatorilor de SAP si eu trebuie, din  nou, sa depanez la greu :)) Punct final.

No, sara buna si servus!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu